Isnin, 31 Januari 2011

ReHlAh Yang MeNyErOnOkKaN

Alhamdulillah pagi Ahad semalam PERSIS telah berjaya menganjurkan 1 rehlah di sungai kanching yang cukup meriah. Tak dapat digambarkan dengan kata-kata betapa seronoknya kami maklumlah pertama kali buat rehlah sepanjang tahun.Walaupun terlewat sikit dari masa yang ditetapkan, Alhamdulillah sampai jugak kami dengan selamat..

Namun yang sangat tak bestnya hanya 3 orang jejaka PERSIS 2nd year yang dapat hadir.. Pada permulaan dianggarkan 60 orang akan datang tapi disebabkan musyaqqah yang tak dapat dielakkan, maka yang hadir dalam 3o++ .tulah apa yang kita telah rancang dengan baik tapi tanpa izin Allah tetap benda tu tak akan berlaku dan perancangan Allah itu adalah lebih baik dan bertepatanlah dengan firmannnya Wamakaru wakarAllah, wAllahu khairul maakirin... Apa-apapun kami mengucapkan tahiah kepada pimpinan baru PERSIS kerana antum telah berjaya menganjurkannya dengan sebaik-baiknya..Tahniah & tahniah!!!

jom kita tengok jejaka2 yang hadir!!!

Nilah antara muslimin yang datang... Wlupun 13 0rang sahaja tapi semangat kami tetap membara!!

Yang paling best waktu main bola...6 orang peserta lawan 7 orang komiti...

walau hujan renyai-renyai air bergelora & monyet & kera bersorak sebagai penonton setia, permainan tetap diteruskan...yang menakjubkan walau peserta hanya 6 orang dan kaki diikat tetap menang mengalahkan komiti dengan 7-3...
Memang rugilah sapa yang tak mari...






Yang komiti pulak banyak main bohong, ada ke patut peserta kene ikat kaki,mereka bebas,last2 kalah jugak...hehhe..sapa suruh main tipu..

Hah lupa pulak,sebelum main bola, kami di uji dengan beberapa modul...antaranya berenang dalam sungai dan merentasi liku2 ombak, mencari harta karun dalam lautan air pink, dan macam2lah...peserta dibahagikan kepada 2...
komiti tak masuk time ni,klo diorang masuk confirm kalah...

group pertama terdiri dari 2 orang jejaka 2nd year & 1 org adik yang comel(baju hitam koler hijau,baju cfs & baju putih belang-belang)... dan group kedua 1 orang syabab 2nd year & 2 orang 1st year(baju biru putih dan 2 orang baju hitam).

nak tau sapa menang? jajaka2 yang di group 1 lah menang beza dalam 15-20 minit..emm takjub...kAlAu 1 minit x pe lg...hehhe gurau je ye group 2,jgn marah nnti kene jual..

hah pengalaman yang rasanya semua tak kan lupa waktu kita solat dalam keadaan basah tapi suci...waktu tu dah hampir dah nak habis tapi tulah walau kita berehlah macamanpun apa yang perlu ditekankan wajib dibuat contoh solat..Best gak kan dapat buat semua sekali baru dapat jalin kan ukhwah fillah yang mantap!!!

Muslimat juga tidak dilupakan...mereka dengan modul-modul mereka...


















Waktu penutup, setiap yang dibuat tak kanlah dibuat saja-saja kan,
Fazrul memainkan peranannya untuk membuat resolusi dari permainan yang ada.. banyaklah yang dapat dan yang paling penting konsep kerjasama dalam persatuan perlu ada..


















Last komiti yang kalah tak puas hati buat deal lagi sekali dengan peserta, mujur mereka menang tapi menang tipis...3-2...klo campur semua peserta tetap menang...kalau komiti tak puas hati lagi,tak yah tunggu lagi,buat rehlah lagi kita lawan lagi...hehhe

sebelum terlupa saksikan gambar yang ada terutama beruk & monyet yang menjadi penonton & penyokong setia kami waktu match
bola...

3 ulasan:

Akram Nordin berkata...

ai group 1...
kasaq nmpak.chemistry xde 2 kalah...
PERSIS TERBAIK TERBAIK TERBAIK!!!
"Binatang punyer beruk"Afifi.

farouq berkata...

T_T
JELESNYE AK.!!!
APEKAN DAYA TUGAS PERLU DIAULAKAN..
BILE LG NK BUAT REHLAH ?AK NK JOIN JUGAK...HEHE

Tanpa Nama berkata...

:)